středa 2. června 2010

Kůůůůůůůl


Jsem (asi) úplně mimo..


1. Neplánuju si vlasy obarvit na červeno.

2. Nepůjdu do kina na SATC2.

3. Je mi fuk ,kdo má a nemá "féééééjk".

4. NECHCI zrcadlovku.

Posledním bodem se budu trochu zaobírat. 

Milé ženy,

vážně si myslíte, že když si pořídíte zrcadlovku, vaše fotky budou najednou jako zázrakem úžasné, dokonalé a profesionální? Víte, že často ještě víc než na foťáku samotném záleží na objektivu? Hm? A ke kráse fotek nejvíce přispěje světlo, blesky, třesky, plesky..?:)Jo...a taky samotné umění fotografa je "docela dost" důležité....:D

Opravdu nechápu tuto "obsesi" zrcadlovkama...Co to je? Proč? Fotka má míň šumu, jo. Je větší čip...Určitě víte, o čem mluvím, když už si ty kvalitní foťáky kupujete:D 


Na druhou stranu naprosto rozumím lidem, kteří se zajímají o fotografii, mají talent a chtějí si "vytunit" své vybavení. Ale jinak to považuji za rozmar. Ovšem, pravda také je, že kdybych měla bohaté sponzory v podobě rodičů, tak možná také utrácím. Dobře, asi ne..:D Můj přítel se fotografii věnuje hodně dlouho, zrcadlovku má (Canon 40D), vybavení samozřejmě také, veškeré "doplňky" se snaží kupovat sám (není to sranda!!!). Nedávno jsme začali fotit na film, fotky si vyvoláváme...a věřte, milí zlatí, má to větší kouzlo než úúúúúchvatné fotografie ze zrcadla..

Co tím chtěl básník říct? Snad jen to, že držím pěsti těm, kteří si fotky fotí na "trapný" digitál nebo do foťáku  - ony ty vaše "obrázky" často vypadají líp, než ty "zrcadlové"!!!:)


Přeji všem krásný den (u nás se začínají opět vylévat řeky z koryt:(.....). A krásným fotkám s nápadem zdar!!!!


Fotka ze starého digitálu..:D Žádné umělé světla, nic takového, digitál...No a vidíte, je to jedna z mých nejoblíbenějších fotek!!!

40 komentářů:

  1. PS: Jsem čím dál tím větší "rejpal" ...:D Ale jsem na to hrdá!

    OdpovědětVymazat
  2. Ohledně té fotky nahoře, je jasné,že taky záleží na modelů:) Ani zrcadlovka, bez zajímavého objektu nepomůže. Moc Ti to tam sluší.
    Já chci kvalitní foťák, možná je to rozmar, ale fotím ráda a rozdíl levného( ono ani 6000 Kč není málo peněz) kompaktu a zrcadlovky je myslím vidět. Zvlášť když člověk nefotí jen rodinné oslavy(nic proti nim nemám). Akorát se na něj musí šetřit no, tak šetřím.
    Máš pravdu v tom, že zrcadlovka,ale z nikoho fotografa neudělá. Možná budou ostřejší ty snímky z rodiných oslav.:)

    OdpovědětVymazat
  3. Vyvolávání fotek. Ty pocity z toho očekávání jak asi vypadají těch bych se nevzdala.

    OdpovědětVymazat
  4. uha..ciernovlasky mam rada:) som zvedava ako budes vyzerat v ciernom

    v niecom mas pravdu..lebo ten kto si zrkadlovku kupuje len preto,ze to maju vsetci,tak to je o nicom.Ja chcem zrkadlovku uz asi druhy rok-ale viem,ze rodicia by mi ju nemohli kupit,takze je to realnejsie iba teraz ked som zacala brigadovat.A chcem ju hlavne preto,pretoze strasne rada fotim-hlavne ludi a moje kamaratky.A ludi v pohybe. A terajsi moj fotak mam uz 4 roky a tie fotky nie su take,ake by som ich ja chcela mat.
    ale uz sa tesim na ten den,ked si sama za svoje zarobene peniaze kupim zrkadlovku a budem cvakat moje kamaratky od rana do vecera:))

    OdpovědětVymazat
  5. clanok sa mi paci :) ja mam digital a som spokojna, ked chcem, fotky si mozem upravit v hocijakych editoroch..ale chcela by som si zohnat polaroid.. to je zas moj sen a SATV2 som tiez este nevidela a tu som :)

    OdpovědětVymazat
  6. Gretko, Foly...právě v tom to je. Obě chcete NĚCO tvořit, máte nějaký záměr:) V tom případě chápu koupi "zrcadla" a doporučuji - a když to pak fotíte do RAWu, tak můžete směle upravovat v PC.

    A uvidíte, že ho pak budete milovat a vážit si vašeho krásného foťáčku o to víc, když si na něj vyděláte sami.Jste ženy šikovné a umíte se o sebe postarat, ne? :)

    Všem díky za komentáře, hezký den a (s)mějte se;)

    OdpovědětVymazat
  7. to nevadí že jsi mimo stejně jsi supr :)
    já teda mám zrcadlovku "z rozmaru" páč velký fotograf ze mě nikdy nebude ale aspoň se můžu hájit tim že jsem si na ní vydělala... :)
    a návrat rudé na své vlasy chystám :)
    sakra nejsem já nakonec kůůůl??? :D

    OdpovědětVymazat
  8. Alice, jsi kůůůůl, ale nejsi (narozdíl od některých osob) vůůůůl!!!!:)

    OdpovědětVymazat
  9. i já toužím po zrcadlovce, možná to je také jen rozmar, ale je to rozmar, na který si hodlám sama vydělat .. focení mě baví, ale na druhou stranu je fakt, že momentální můj foťák je opravdu skvělý, alespoň já si vůbec nestěžuji .. :)

    Jinak souhlasím s foťákama a vyvoláváním na film! Má to své kouzlo a já se pokaždé těším na následné vyvolání fotek .. má to své kouzlo, své efekty a čekání na skvosty, které jsem vyfotila mám moc ráda. Nikdy nezanevřu na "obyčejné-filmové foťáky", i přes to, že zrcadlovku chci .. :)

    OdpovědětVymazat
  10. moje řeč!
    a strašně ti to sluší, seš z prahy, žejo? pojď se mnou někdy fotiiit:) (ne, nekoupila sem si zrcadlo jen proto, že je to trend:D)

    OdpovědětVymazat
  11. Ashuleii...já znám tvůj blog už tááááákhle dlouho (no vážně, dost dlouho, ještě ten starý, cos měla, si pamatuju:)A vždy jsem obdivovala tvé fotky!!!!

    Ale kurňa, z Prahy nejsu..:D Z Moravy jsem, bydlím nedaleko Uherského Hradiště. Toš jak?

    OdpovědětVymazat
  12. Jó, zrcadlovka, přítel má Nikon D90 ale je to na houby, protože všechny fotky se musí hodinu předělávat z Ravu a fakt, že na zrcadlovku cokoli vyfotím to si jakkoli upravím ve mě vyvolává despekt k mnoha fotografům-grafikům.
    ...
    SATC? Co to je?

    Četla jsem dneska fajn článek v reflexu. Neexistují fejky, všechno jsou repliky :-D

    Mimochodem, fakt nechceš přijet do Prahy? já bych tě taky zneužila...na svoje účesové pokusy :-D

    OdpovědětVymazat
  13. proč sem sakra myslela, že seš z prahéé tyjo? krucinál:) ale nevadí, tak když budeš mít někdy cestu kolem třebas a nebo pak dojedu já, až se mi uzdraví noha:)
    teda teda, to se skoro budu stydět, jestli si mě pamatuješ ještě z předešlýho blogu, uf:D

    OdpovědětVymazat
  14. No...já jezdím často do Prahy, ženy..:D Za prací. Tak až budu mít cestu a bude třeba i hezké počasí, tak se vám ozvu;) Teda, snad se dočkáme letního počasí.

    Durduin ..Sex and the City..:D jooo, mé srdce po tom neprahne:)btw, na "čertích" fotkách jsi byla...hmmmmmmmm!!!

    Ašu, vůbec se nestyď!!!!Já jsem ho měla ráda..:)


    Každopádně...až by se blížilo datum případného "prznění"(soráč, ten výraz jsem si nemohla odpustit:D..neberte to ve zlém, to slovo mě nějak baví nebo co...), tak napíšu veeeelký článek s oznámením pro Ašu a Durduin. Oukeeej?

    OdpovědětVymazat
  15. Blog bez zrcadlovky je blog o ničem. To je přece jasné :D

    OdpovědětVymazat
  16. An, ale to máš naprostou pravdu!!!Uplně!!!Jo!!!:D

    Takže, dámy a pánové, nevlastníci zrcadlovek, můžete to zabalit!!!:P Jooooup!

    OdpovědětVymazat
  17. ja miluju svuj maly Olympus mju840, maly, lehky, skladny a fotky taky nejsou zle a porad zkousim co vsechno umi. :-)zrcadlovkou jsem fotila v praci a drzet ho v ruce dve hodiny a fotit neni taky sranda.ale samozrejme zalezi na kazdem co mu vyhovuje :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Jé! No konečně někdo. Přidávám se k těm bodům. Já tedy zrcadlovku mám. A v té době to tedy nebyl rozmar. Protože jsem si myslela, že v oboru malba/kresba jsem naprosto dokonalá a musím dojít do další sféry. Úspěch se nekoná, protože jak ty sama píšeš, ona je to docela fuška. Navíc teď stále častěji utíkám ke klasické fotografii. Bohužel jí nemám kde vyvolat, takže nedočkavě běžím do drogerie pro fotky. Radost trvá pár sekund, protože většina je vždycky rozmazaná a neostrá až hrůza.
    Každopádně máš pravdu. Ale tak, je to hit je to styl. Ono to pomine.
    hezký den r.

    OdpovědětVymazat
  19. /psáno samozřejmě s notnou dávkou sebeironie!/ :)

    OdpovědětVymazat
  20. Deni, pravdu díš...zrcadlovka vyšší kavlity má obvykle taky vyšší váhu:D a když se na to přidají různé serepetičky, megaobjektivy...brzy aby člověk vypadal jako Hellboy:D

    R, no ale pozor!!!Ty jsi se chtěla jakožto umělkyně zdokonalit a objevit něco nového, žejo. Tzn. že máš nějaké nadání a cit pro obraz...Neboj,ono to půjde;) a ta neostrost je stylová, ne?:D

    Dámy (a pánové:) přeji hezký večer, dobrou noc a krásné ráno..!B.

    OdpovědětVymazat
  21. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  22. děkuju. mě zas baví ten tvůj a tento článek obzvlášť. taky jednu stařičkou zrcadlovku z druhý ruky mám. kupovanou za svoje peníze a mám ji moc ráda, ale chybí mi časy na gymplu na fotografáku v komoře, kde jsme si z fotkami hráli...a teď jsem tak lína, že mám všechny jen v počítači a modlím se, aby ho něco nenapadlo a nebylo po fotkách:)

    OdpovědětVymazat
  23. No tak já to jdu zabalit :(

    Pííííísss :D

    OdpovědětVymazat
  24. xpixiex, doporučuji koupi pevného disku - Ondrův rodinný PC se pochroumal a nikoho nenapadlo zálohovat data=všechny fotky jsou v ... Protože každý si říká: "Mám to v počítači, nebudu to nechat dělat, však se na to můžu podívat...blablabla"

    A fotky za posledních 10 let jsou v tahu. Dovolené, rodinné oslavy, všechno;)Takže, pevný disk dostala Ondrova ségra na vánoce:D

    vvv: Dobře máš..:D

    An: Nedá sa svítit..:D Když nemáš zrcadlovku, tak jsi NAPROSTO odepsaná..:))))

    Ženy (muži, děti), mějte se krásně, jdu se učit dějiny filmu. brrr....:)

    OdpovědětVymazat
  25. já teda zrcadlovku chci...prostě jsem smetena tím trendem a myslím, že by moje fotky vypadaly líp než s digitálem, který mám....
    rozhodně ale mého digitálka nechci urážet, je lehký a přenosný a sem tam se mi povede i fotka, která (doufám, že si to nemyslím jen já) vypadá docela dobře!
    Sex ve městě je něco, co mě minulo. jak o tom všichni mluví, říkala jsem si, že se aspoň na první díl filmu kouknu, ale stejně, pro mě jsou tu Fridens & Tarantino forever :-)))
    A za jakou prací jezdíš do Prahé??? Taky bychom se někdy mohly potkati :)
    Přeju, ať ti jde učení snadno a rychle(přesně tak, jak mi to poslední dobou nejde :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Zoris, já mám ráda tvé fotky i bez superfoťáků...třeba fotky tvých kulinářských výtvorů. Hmmmmm...Strašně ráda se dívám na hezké jídlo (které je i 100% výborné:)A ty samotná vypadáš hezky...Do Prahy jezdím na reklamy a focení - žádný velký bíznís, ale přivýdělek při studiu dobrý-nemusím vysávat mamku a jsem částečně finančně nezávislá:)A taky bych Tě ráda viděla!!!!Někdy v létě, v červenci nebo srpnu, budu 2 týdny v Praze, tak bychom se mohly domluvit..třeba i s Ašu a Olgou:)Co ty na to?

    Měj se krásně, Zoris...a vy všichni čtenáři se mějte také krásně!!!B.

    PS: S tím učením jsme na tom stejně..:D Tak ať to jde líp.

    OdpovědětVymazat
  27. Předevčírem jsem dostala kompakt...=) Je úžasnej a je mi celkem jedno, co si o tom kdo myslí. =) Respektuju ovšem tvůj názor, protože ještě před půlrokem (ani ne) jsem si myslela úplně to samé. =)

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj krásná Barbarello :-)),
    nejdříve jsem zaznamenal změnu tvé fotky v profilu, až potom jsem si přečetl Kůůůůlovskou pointu. Vidím to stejně, možné ještě svobodněji. Ať si každý používá jakýkoliv foťák, tak jako si každý "fotí" co chce. Naštěstí mají digitály i zrcadlovky alespoň jednu věc stejnou, a tou je spoušť :-D. Většinou záleží nejen na výsledku samotném (fotce), ale i na vnímání procesu či přípravě vzniku fotky samotné, např. na jejím vyvolávání, retuši tj. emočních procesech. Je to jak divadelní hra nebo film. Vždyť jde jen o ty emoční obrazy a chvilky, které se snažíme zachytit, a které prožíváme! Nebo je to jinak? Jak to máš ty? Jak to má tvůj přítel? A jak to mají ostatní čtenáři tvého blogu?

    Osobně se zatím dívám do hledáčku digitálu. Zatím "nefotím", říkám tomu, že zaznamenávám obrazy a svět kolem sebe, jak ho vidím a vnímám. Někdy se mi to daří, jindy to nestojí za nic. Mám z této činnosti ohromnou vnitřní radost. To ostatní ať posuzují jiní. Vím, že technicky na tom nejsem až tak dobře, ale letos jsem si dovolil dát svému otci k velkým narozeninám (u mužů se to může, takže 7x10 let) tři své fotky. Měl velkou radost, a to nejen tu taťkovskou.

    Takže zatím digitál :-( ,ale tuším, že se časem dostanu k zrcadlovce :-). Tu jsem používal jako malý kluk (digitály v té době u nás neexistovaly), ale to byla doba, kdy jsem netušil, že se budu s fotoaparátem kamarádit :-D A pak třeba vyměním velký digitál za maličký kompakt do kapsy, abych mohl zaznamenávat nebo i fotit pohotově vždy a všude (znáš jak je to nepraktické se vždy tahat s velkým foťákem a bát se, že ho někde necháš nebo ti ho v Čechách uloupí, nevím jak to máte u vás na Moravě?, třeba se tam nekrade..., to je však už jiný příběh).

    Nedávno jsem rozmlouval se svým kamarádem fotografem nad tématem "Co je dobrá, kvalitní fotka, a jak se to pozná?" Povídání to bylo dlouhé a inspirativní..., ale závěr z toho nebyl jednoznačný. Ať si to každý přebere sám.

    Nikde nevystavuji, dělám "fotky" pro svoji radost, občas něco ukážu svému okolí. Občas vidím zachycené věci, pohledy a emoce (fotky) ostatních a přemýšlím nad svojí nedokonalostí, chce se mi foťák úplně odložit a pouze přemýšlet. Pak se oklepu a vím, že se chci posouvat dále, a to směrem, který nemá definované hranice a jeho prostor je neomezený... I proto mě mnohdy fascinuje prostor fotografie, rozlišuji film a vnímám světlo, zvuk a tu všemocnou svobodu, protože "fotit" může každý. Ať už na zrcadlovku či digitál.

    Posílám ti energii k učení, možná i mučení, a to nejen dějin filmových. Snad ti to alespoň trochu šlo, protože ono záleží na místě, času, náladě, ale třeba i rosném bodě či teplotě :-) , když páteční a sobotní počasí bylo tak krásné a teplota se konečně přehoupla přes 25 stupňů (hovořím o stověžané, tož nevím jak tam u vás?, ale v pátek jsem byl celý den v Brně a bylo nádherně).

    Měj se krásně. Tobě i tvým čtenářům posílám přání příjemné a vymazlené neděle. Začíná se na nás usmívat sluníčko, a tak si to všichni užívejte.

    (Ne)anonymní Pavel N.

    PS: Barbaro, obě tvé profilové fotky jsou krásné a milé. Těším se až budu mít v kapse maličký kompakt a v brašně zrcadlovku :-))))) Jo, a díky za tvé řádky, tvé psaní miluji, protože mám vždy pak o čem přemýšlet. Jupíííí! Ale to už jsem ti jednou napsal.

    A blesky v neděli nebudou (ten nedělní si nekupuju), tak si užívejte všichni ty třesky, plesky, o kterých psala B.

    OdpovědětVymazat
  29. Uherské Hradiště? Pěkně, já bydlím u Vsetína! :-)

    OdpovědětVymazat
  30. Barbaro, jak si to tady pročítám pod tím článkem,bavíš mě čím dál víc !!!!!
    Jen tak dál.

    OdpovědětVymazat
  31. dějiny filmu? copak studuješ, jestli se teda můžu zeptat:) a děkuju za radu.

    OdpovědětVymazat
  32. Předem se všem omouvám, že odpovídám až teď, ale nebyl čas. Snad mi to odpustíte..:)

    Pavle, to jsem moc ráda, že se Vám líbí, co píšu. Opravdu mě to těší a budu se snažit, abych stále psala články, které Vás i ostaní budou zajímat, dojímat...zkrátka nebudou nikoho z vás nudit!!! ;)

    vvv, jj..:D

    Kláro, díky mnohokrát....já budu nadále obdivovat tvoje psaní(a taky fotky:)

    xpixiex, studuju Uměnovědná studia, což je kombinace dějin umění, muzikologie a mediálních studií=film, divadlo. Jsem v Olmu na fildě..Je to docela zajimavé, ale co se zkoušek týče, tak to sranda není:D Ale které zkoušky jsou příjemné...

    Všem přeji krásný den...a dnes přidám článek..juchů!:)

    OdpovědětVymazat
  33. nejužasnější je, když už slečna tu zrcadlovku přecejenom dostane a pak stejně fotí na plně automaticky režim. No krásné. Plakala bych.
    :)

    OdpovědětVymazat
  34. Já například dostanu zrcadlovku za poctivých 10 měsíců práce ve škole.. :) Sice jsem si na ni nevydělala, ale makačka to byla.
    Fotím ráda, mám samozřejmě co zlepšovat, ale zas tak strašné to není, že jsem tak skromná. :D
    V podstatě jinak souhlasím.

    OdpovědětVymazat
  35. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  36. Jenom maličké upřesnění, aby si snad někdo nepletl dojmy s pojmy. Foťáky se opravdu nedělí na digitální, "na film" a zrcadlovky. Podle způsobu záznamu snímaného obrazu se dělí na analagové - tj. záznam na film (ať už barevný, nebo černobílý), nebo desku a digitální. A pak podle typu konstrukce, kdy jedním z nich je právě zrcadlovka - může být digitální i analogová (se záznamem na film.

    OdpovědětVymazat
  37. vyvolavanie je velmi krasny proces, zatial som len asistovala priatelovi ked sme sa pokusali vyvolavat ale je to super pocit...take napatie ze ci tie fotky vyjdu dobre...a ci vobec...a najkrajsie to bolo pri vyvolavani fotopapiera, ked som videla ako ta fotka pred mojimi ocami vykukla na tom papieri, nice :))
    zrkadlovku uz par rokov mam, a no, povedzme si narovinu, ono to chvilu trva kym si na to clovek zvykne a zisti ze kde co a ako, predtym som mala kompakt pentax ktory fotil naozaj krasne, ale zacal dako zamrzat tak som to pochopila tak ze asi je cas prejst na iny level :P

    OdpovědětVymazat
  38. :D:D:D:D...ale notak...některý z toho třeba i vyrostou...a na ten zbytek sere pes..tak!

    pragueneedsmorestyle

    OdpovědětVymazat

za každý komentář vás to bude hřát u srdce. slibuju!